REKLAMA

Tysiące citroneów i hyundaiów wzywane do serwisów. Powodem m.in. wadliwe poduszki powietrzne

2025-01-27 13:30
publikacja
2025-01-27 13:30

Właściciele niemal 25 tys. samochodów zarejestrowanych w Polsce będą musieli udać się do ASO. Hyundai poinformował o wykryciu usterek w modelu ix35 (EL), które stwarzają ryzyko zwarcia elektrycznego. W przypadku aut Citroena wadliwe okazały się poduszki powietrzne.

Tysiące citroneów i hyundaiów wzywane do serwisów. Powodem m.in. wadliwe poduszki powietrzne
Tysiące citroneów i hyundaiów wzywane do serwisów. Powodem m.in. wadliwe poduszki powietrzne
fot. Rafał Guz / / FORUM

Koncerny motoryzacyjne regularnie wzywają posiadaczy samochodów do ASO w celu naprawienia usterek powstałych podczas produkcji. Tym razem padło na Hyundaia i Citroena.

"W samochodach marki hyundai ix35 (EL), wyprodukowanych od 13.01.2010 r. do 07.11.2013 r. w Słowacji i Czechach, może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB na skutek zmian fizycznych w pierścieniach O-ring spowodowanych zanieczyszczeniami płynu hamulcowego wilgocią, brudem lub rozpuszczonymi metalami. W konsekwencji stwarza to ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU" - czytamy na stronach UOKiK. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13291 pojazdów - dodano.

Problemy występują też w przypadku modelu hyundai H1/grand starex (TQ). W autach wyprodukowanych od 18.08.2010 r. do 22.11.2018 r. w Korei Południowej, może dojść do zwarcia elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika na skutek uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków - przekazał UOKiK. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest jednak zaledwie 108 pojazdów.

Problemy dotknęły także francuskie auta. W samochodach marki citroën c3 może wystąpić ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera TAKATA. Preparat będący propelentem użyty do produkcji poduszki powietrznej kierowcy, a częściowo także pasażera, może ulegać zmianom w miarę upływu czasu oraz narażenia na bardzo wysoką temperaturę/wilgotność. W przypadku kolizji, gdy napełniacz poduszki powietrznej zostanie uruchomiony, generowanie gazu może następować szybciej niż zaprojektowano. Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia - ostrzega UOKiK. Do serwisów zostanie wezwanych 9 623 pojazdy.

Identyczny problem dotyczy samochodów marki DS, a konkretnie modelu ds3. W tym przypadku problem dotyczy 1 018 pojazdów.

Oprac. JM

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
dzyszla
Czyli to samo, co w kia - naprawa pewnie będzie polegać na zmianie bezpiecznika. W przypadku braku dostatecznej liczby bezpieczników zaleca się wyłącznie hamulce w poduszek powietrznych.
katzpodola
coraz gorszy ten szajs i coraz droższy
vacarius
Lepiej kupić sprawdzone 10 letnie auto niż nowe z salonu. Bo potem się okazuje ze coś jest nie tak.
vacarius odpowiada tubak
Ostatnio to ja chyba zacznę jeździć zabytkiem. Oby blacha nie gniła. Bo to co robią teraz z tymi normami emisji to są auta na 10 lat po tym czasie silnik się rozpada i żaden mechanik tego nie naprawi. Chyba ze poprzez wymianę silnika na nowy za 80 tyś.
vacarius odpowiada vacarius
Zabytków normy emisji nie obowiązują a zabytkami za 2 lata bedą golfy 4 czyli moje obecne auto. Ale ten obecny model blacha gnije. Po prostu kupię sobie tak i sam model tylko co stał w garaży dziadka. Już wszystkie mankamenty znam w tym modelu to po co zmieniać na coś innego gdy to najlepsze euto? Tylko zmienić na inne takie same.Zabytków normy emisji nie obowiązują a zabytkami za 2 lata bedą golfy 4 czyli moje obecne auto. Ale ten obecny model blacha gnije. Po prostu kupię sobie tak i sam model tylko co stał w garaży dziadka. Już wszystkie mankamenty znam w tym modelu to po co zmieniać na coś innego gdy to najlepsze euto? Tylko zmienić na inne takie same. Zarejestrować jako zabytek i lać ciepłym moczem na strefy czystego transportu! haha
ertom
No ale ix35 wyprodukowane w latach 2010-2013, więc według twojej teorii "sprawdzone"
tubak
Nie ma nic o niemieckich autach. Więc komentarzy brak, a i otwarć mniej.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki